Star Wars Sverige

• Home
  • Forum
  • IRC
  • Login
  • Register
  • Login >Inloggning för Medlemmar.
  • Register >Registrera ett Konto.
  • Star Wars Sverige »
  • Nyheter »
  • Spelnyheter »
  • Ny info och video angående companions och deras nya abilities!
« previous next »
  • Print
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Ny info och video angående companions och deras nya abilities!  (Read 696 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Phyreon

• Skribent
  • Padawan
  • *
  • "Every tear shed is a drop of immortality"
    • View Profile
  • Klass: Jedi Knight
  • Advanced: Sentinel
  • Guild: Republic Of Sweden
Ny info och video angående companions och deras nya abilities!
« on: Friday 23. September 2011 - 12:47 »

Detta är förmodligen en liten försmak av vad dagens fredagsuppdatering kommer handla om men ändå värt att både titta in videon och läsa frågor och svar angående companions och deras förmågor.

Videon är alltså en såkallad Developer Dispatch video där det berättas mer ingående om detta :)

Här följer även Q&A:
GS: We also understand there will be a new companion controls system that assigns an actual class to your companions. Tell us about how this system works and what it will add to the game.

JO: Fans of BioWare games are used to their companions having almost as much depth as the main character. We felt it was important that we do the same thing in SW:TOR. Companions have a class and can also level up and gain a full suite of combat abilities. They have their own ability bar, just like the players do. Players can also modify the artificial intelligence of their companions’ behavior on the fly.

GS: So now, companions will gain levels and even unlock skills. How in-depth will companion advancement be–is it as in-depth as player character advancement? Will they be able to choose advanced professions?

JO: While players won’t be able to choose advanced professions for their companions, companions will be unlocking new abilities as they gain levels. Some of the abilities will be completely unique to companion characters. For example, the Wookiee companion character has an ability that lets him toss enemies around like rag dolls–just like Chewbacca did in the movies.”

källa:torwars.com

« Last Edit: Friday 23. September 2011 - 15:05 by Mystics »

Offline Vigorous Q

• Administrator
  • Starfighter
  • *
  • Main: Mystics & Alt: Ridley
    • View Profile
    • Republic Of Sweden
  • Klass: Jedi Knight
  • Advanced: Sentinel
  • Guild: Republic Of Sweden
  • Server: Tomb of Freedom Nadd - PVP (EU)
Re: Ny info och video angående companions och deras nya abilities!
« Reply #1 on: Friday 23. September 2011 - 15:22 »
cool video bra info tack.

Offline Mezmeric

• Apprentice
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: Friday 23. September 2011 - 18:12 »
I just cant wait, its killing me. Bra info  ;D

Offline Siffer

• Starfighter
  • *
  • Siffer
    • View Profile
  • Klass: Bounty Hunter
  • Advanced: Mercenary
  • Guild: Shadows OF Sweden
  • Server: NA
« Reply #3 on: Friday 23. September 2011 - 21:42 »
UPDATE på denna tråd är att fredagsuppdateringen finns tillgänglig nu på SWTOR.COM och den går att hitta här: http://www.swtor.com/news/blog/20110923

Offline Galten

• Padawan
  • *
    • View Profile
    • Eurogamer Sweden
  • Klass: Imperial Agent
  • Advanced: Operative
  • Guild: Shadow of Sweden
  • Server: Hex Droid
« Reply #4 on: Friday 23. September 2011 - 22:04 »
Riktigt kul att man lyssnat på testarna. De har gjort om companions en hel del sedan jag gjorde min testrunda och lyssnat på kritiken många av oss hade. Bra surr från BW.

// G

Offline Siffer

• Starfighter
  • *
  • Siffer
    • View Profile
  • Klass: Bounty Hunter
  • Advanced: Mercenary
  • Guild: Shadows OF Sweden
  • Server: NA
« Reply #5 on: Saturday 24. September 2011 - 10:59 »
Nja jag är lite ajajaj är detta MMO eller Old republic 3 med lite MMO-känsla spelet. Känns lite som ja du kan verkligen köra detta spel utan att spela med andra alls vilket är vad singel player game?

Nej jag skulle hellre se mina companions som mina vänner i guilden och andra spelare jag träffar på ute i starwars världen. Vill man spela med en känsla som detta verkar vilja tillföra till MMO-samhället är nog RP inte helt fel om man gillar det de erbjuder här.

Jag kommer troligtvis inte ha något val men för mig känns de enbart som en bra inkomstkälla och inte alls något som kommer bidra till att göra spelet bättre. Jag spenderar hellre tiden på dialog med andra spelare än med en AI-styrd NPC i ett MMO spel, tyvärr kanske låter negativ men uppfattning av MMO är ju olika. Nu får jag ju bara hoppas på att knappen <esc> funkar för att avbryta talet så jag kan göra det jag vill eftersom jag gärna inte lyssnar på 5 minuters quest info eller för den delen läser 7 sidor info.

En grej jag inte kan bort se ifrån är om samkönade relationer kommer vara en del av companions historian, då Bioware säger att det kommer dröja en tid till efter release verkar konstigt. Men skall det finnas en knapp då för oss som redan lirat spelet ett tag där vi helt utan vidare tar och ändrar lägning? Mycket är kneppigt undrar ibland om de talar med varandra innan de gör nya saker för oftast vill de ju få saker att hänga ihop men här gör det verkligen inte det.

Men jag får hoppas att detta tilltalar så många som möjligt för det är helt klart något nytt när det kommer till MMO.

Offline Defilor

• Apprentice
  • *
    • View Profile
  • Guild: Republic of Sweden
« Reply #6 on: Sunday 25. September 2011 - 16:36 »
Känns konstigt att de har lagt så mycket tid på companions, men det är väll för att spelet ska skilja sig ännu mera från alla andra mmo,s.

Hur kommer companions funka i pvp, kommer de finnas med överallt?

Offline Galten

• Padawan
  • *
    • View Profile
    • Eurogamer Sweden
  • Klass: Imperial Agent
  • Advanced: Operative
  • Guild: Shadow of Sweden
  • Server: Hex Droid
« Reply #7 on: Sunday 25. September 2011 - 19:45 »
Open world PvP kommer de av rent praktiska skäl att vara deltagande. Men de ska inte vara med i Warzones och planerad PvP om jag fattar det rätt.

Companions finns med både för att särskilja SWTOR från andra MMO:s då de är mer än bara pets. Men dessutom är det en del av Star Wars-känslan, både TOR-eran och original SW. Revan har sina polare, Han Solo har Chewie, Luke har R2-D2 och C3PO, Anakin har R2-D2, C3PO och Asoka. Obi-Wan har Anakin. Qui-Gon har Obi-Wan, etc, etc.

Companion är vänner, lärjungar, vapendragare, hyrda muskler och annat löst folk som samlas runt hjältar. För varje spelare är en hjälte och har sin personliga historia.
Du är "The Smuggler", "The Bounty Hunter", "The Jedi Consular" osv. Inte "a smuggler", "a bounty hunter", "a jedi consular"...

// G

• Print
Pages: [1]   Go Up
« previous next »
  • Star Wars Sverige »
  • Nyheter »
  • Spelnyheter »
  • Ny info och video angående companions och deras nya abilities!

This site is in not endorsed by or affiliated with any of the companies and/or games represented on this website. Trademarks are the property of their respective owners. All Rights Reserved. You may not copy any images, videos or sound clips found on this site or deep link to any image, video or sound clip directly. Game content and materials copyright LICENSOR. All Rights Reserved.